Deze site gebruikt cookies (uitleg). Indien u deze site gebruikt stemt u in met deze cookies.
 
  •  
  • 457 GEVONDEN VOORWERPEN
  •  
  • 1310 VERLOREN VOORWERPEN

VEELGESTELDE VRAGEN

De volgende veelgestelde vragen staan hier onder beantwoord:

V Hoe maak ik een melding voor een verloren of gevonden voorwerp? [TOP]
A U kunt een verloren of gevonden voorwerp melden met de knop [melding maken] in het rechtermenu op de site. Klik daar op, maak keuze voor gevonden, verloren of gestolen en volg de instructies op het scherm, dan gaat het vast lukken.

V Het voorwerp is terug! Hoe kan ik dit op de site aanpassen? [TOP]
A U kunt uw melding als "terug bij de eigenaar" melden met de daarvoor bestemde link in de bevestigingsemail die u heeft ontvangen na het plaatsen van uw melding. Als u dit bericht niet ziet kijk dan eens in uw spamfolder. Mocht u het bericht daar ook niet vinden, gebruik dan de knop [service] in het rechtermenu op de site. U kunt dan de bevestigingsemail nogmaals opvragen door uw emailadres op te geven. U dient hetzelfde emailadres te gebruiken dat u voor uw melding heeft gebruikt.

V Hoe kan ik mijn melding verwijderen of aanpassen? [TOP]
A U kunt uw melding verwijderen of aanpassen met de daarvoor bestemde link in de bevestigingsemail die u heeft ontvangen na het plaatsen van uw melding. Als u dit bericht niet ziet kijk dan eens in uw spamfolder. Mocht u het bericht daar ook niet vinden, gebruik dan de knop [mijn meldingen] in het rechtermenu op de site. U kunt dan de bevestigingsemail nogmaals opvragen door uw emailadres op te geven. U dient hetzelfde emailadres te gebruiken dat u heeft gebruikt bij het maken van uw melding.

V HELP! Ik zie mijn persoonlijke gegevens op jullie site via Google terug? [TOP]
A Wij kunnen geen invloed uitoefenen op wat door Google wordt getoond. De belangrijkste velden van een melding zijn beschikbaar voor Google en andere zoekmachines om te indexeren, zodat het vindbaar is. Dat is de functie van een zoekmachine en het doel van deze sites. Dit vergroot immers de vindbaarheid en dus ook de kans dat het voorwerp weer terug bij de eigenaar komt. Ook door u verwijderde gegevens zullen voorlopig nog door Google getoond worden, ook al is uw melding bij ons niet meer zichtbaar. Dit komt door een technisch fenomeen genaamd "caching". Dat wil zeggen dat Google een deel van de gegevens opslaat op haar eigen servers, om het zoeken sneller te maken. Na verloop van tijd zal Google deze gegevens verouderd vinden en ze verwijderen uit hun "cache". Pas dan zijn uw gegevens niet meer zichtbaar.

We hebben natuurlijk wel nagedacht over welke gegevens vindbaar te maken. Alles wat u opgeeft bij een melding van een verloren of gevonden voorwerp wordt, via onze site, getoond op het internet. Echter om te zorgen dat er zo veel als mogelijk van uw privacy beschermd wordt, blijft uw email adres onzichtbaar. U bent wel verplicht een email adres op te geven om uw melding te kunnen plaatsen zodat u (via ons) op dat emailadres bereikbaar bent. Om uw privacy te beschermen en om spam berichten te voorkomen, is uw emailadres niet zichtbaar.

BELANGRIJK: Wanneer u in het veld omschrijving uw telefoonnummer opgeeft, dan is dat dus ook op het internet zichtbaar.

V Waarom zou ik gevonden voorwerpen niet naar de politie brengen? [TOP]
A Door de overheid is vastgesteld dat het beheren van gevonden voorwerpen geen kerntaak van de Politie is, maar van de Gemeenten. Deels vullen andere organisaties zoals bijvoorbeeld NS deze rol ook in.
T.a.v. gevonden voorwerpen bestaat wetgeving. Een populaire vertaling kunt u hier doornemen.

V Waarom kan ik niet ...? [TOP]
A Er zijn meer zaken die nu niet kunnen maar in de toekomst misschien wel. We zijn continue aan het werk om de site te verbeteren en ook uw inbreng telt mee. Dus heeft u een suggestie voor de site, ga dan naar de contact pagina en laat het ons weten. Misschien maken we dan uw suggestie in deze site.

V Wat kan ik doen met een voorwerp nadat de plaatsingstermijn is afgelopen en het niet is opgeëist? [TOP]
A Zie hiervoor de wetgeving op dit gebied.

V Ik kan het door mij gevonden/verloren voorwerp niet kwijt in de categorieën? [TOP]
A U kunt een suggestie voor een nieuwe (sub)categorie melden via de contact pagina.

V Helpt DoorMijGevonden.nl/DoorMijVerloren.nl met de zoektocht naar de verliezer/vinder? [TOP]
A Ja en nee. Deze site is uiteraard opgezet om vinder en verliezer bij elkaar te brengen maar daarbuiten voeren wij geen andere activiteiten uit om personen te vinden of te lokaliseren.

V Ik wil de eerlijke vinder graag iets geven, wat is gangbaar? [TOP]
A Kijkt u in de categorie "verloren" bij vergelijkbare verliezen en eventuele beloning. Veelal is een flesje wijn of bloemetje leuker dan contant geld. Bij waardevolle artikelen kunt u denken aan 5 á 10% van de dagwaarde.

V Ik zie het door mij verloren voorwerp wel op DoorMijGevonden.nl/DoorMijVerloren.nl. De eerlijke vinder reageert echter niet. Wat moet ik doen? [TOP]
A Wij kunnen eenmaal namens DoorMijGevonden.nl/DoorMijVerloren.nl een reminder sturen. Echter omdat wij alleen een emailadres registreren kunnen wij niet meer doen dan dat. Blijft u het proberen. Misschien is de vinder op vakantie, ziek of op zakenreis.

V Ik heb iets teruggekregen via DoorMijGevonden.nl/DoorMijVerloren.nl en ben daar zo blij mee, dat ik jullie graag wil sponsoren, hoe doe ik dat? [TOP]
A U kunt ons op de volgende manieren sponsoren:

  • Positieve mond tot mond reclame.
  • Verwijs in uw e-mailberichten als "tip" in uw handtekening naar onze site.
  • Neem op uw eigen site, blog en/of homepage een link op naar onze site.
  • Vermeld ons op sociale netwerken en Twitter

Als u een andere, originele manier heeft waarmee u ons wilt sponsoren, neem dan contact met ons op via de contact pagina.